ESPIRALS

Fa uns dies, l’alumnat d’Infantil es va trobar les aules lleugerament canviades. Les parets i els terres de les aules i dels passadissos eren plens d’espirals!

Què havia passat? Per què l’escola era plena d’aquelles formes?

La curiositat dels infants els va fer recórrer els espais, observar, resseguir amb el dit i compartir entusiasme, però sobretot va servir per posar en comú sabers, tot fent un llistat de coses conegudes amb forma d’espiral. La llista dels més petits va ser una mica curta, en canvi, els més grans han trobat tot de coses ben diferents que tenen forma d’espiral. A partir de totes aquestes coses, cada grup triarà el tema del seu projecte d’aula, és a dir, del tema del qual en vol continuar investigant i aprenent. D’aquesta manera, a Infantil vetllem perquè l’alumnat faci una construcció de l’aprenentatge amb sentit, que connecti amb l’entorn, amb els seus interessos de manera significativa i amb funcionalitat.

Al llarg d’aquests dies, i com a introducció, hem proposat als infants dibuixar i pintar espirals amb materials ben diversos.