Robòtica a Educació Infantil

Amb Ipads, petits robots i peces introduïm als nens d’Educació Infantil al món de la robòtica i la programació. Treballem amb apps, bee-boots, kit de primeres màquines de LEGO i jocs d’engranatges.

Els objectius principals són:

  • Accedir als continguts curriculars d’una manera diferent.
  • Superar reptes diaris posant en pràctica conceptes i habilitats cognitives relacionades amb les diferents àrees curriculars.
  • Iniciar-se en els llenguatges de  programació de manera natural i lúdica.
  • Desenvolupar l’aprenentatge per descobriment.  Aprenentatge per assaig i error.
  • Valorar la robòtica educativa com un recurs més per l’aprenentatge.
  • Despertar la curiositat pel món de la robòtica.

Resolem petits problemes i reptes i aprenem a treballar en equip:

Programem les abelles-robot (Bee-bot) que han de seguir les nostres instruccions per arribar a una destinació. Els nens programen el robot introduint la seqüència correcta perquè el robot realitzi la seva ruta. Treballem fonamentalment la lògica de la direccionalitat: avançar, retrocedir, girar a l’esquerra o a la dreta.

Amb peces treballem i explorem principis mecànics bàsics, com engranatges, palanques, politges, rodes i eixos. Fem petits circuits d’engranatges. Fem “robots i màquines” amb les peces del Lego.

Finalment treballem conceptes bàsics de programació, desenvolupament del pensament lògic i resolució de problemes amb les apps de programació i els ipads.