TREBALLEM LES ONAMOTOPEIES

Bon dia Sols!!!

Avui us deixem un vídeo que ja hem vist a classe, per treballar les onomatopeies d’animals amb Eugénia Romero, una mestra especialitzada amb audició i llenguatge.

La discriminació auditiva és una habilitat bàsica per l’adquisició del llenguatge oral i de la lectoescriptura que ens permet diferenciar uns sons dels altres.

Aquí teniu algunes propostes per treballar-lo:

1- Mireu el vídeo escoltant bé el so i dieu el nom dels animals.

2- El podeu escoltar sense veure la imatge i anar dient el nom dels animals

3- L’adult busca sons de manera desordenada i els nens/es han d’endevinar el nom

Esperem que us agradi mooolt!!!

I per qui tingui ganes de més, també us adjuntem el canal de youtube d’aquesta mestra on hi trobareu vídeos pe treballar la memòria, la discriminació auditiva, l’atenció i la disciminació visual.

IAIA QUARESMA!

Bon dia Sols, Estrelles i Llunes!

Com esteu? Segur que bé! ? Un altre divendres som aquí, visitant a la Iaia Quaresma per treure-li una altra cama!!! Aiiiii!! Que ja li queden poquetes!!!

A veure si aquesta iaia pot començar a caminar ja!?

Avui tenia 3 cames i li hem tret 1… per tant… QUANTES SETMANES QUEDEN PER PASQUA?

Siiii! Només queden 2 !! DOS!!

 

ENGLISH TIME!

Good morning little girls and little boys! How are you today?

Benvolgudes famílies,
Tots, fills i pares som a casa i, malauradament, és possible que aquesta situació duri bastant temps. Estem buscant i imaginant maneres de treballar l’anglès. N’hem pensat una. A veure que us sembla.

És una proposta per a tota la família. Per a tots els que sou a casa i aquest dies no en podeu sortir.

Us ho proposem perquè pensem que, en una situació tan complicada de gestionar com l’actual, uns deures per a tota la família poden ser més simples d’organitzar i més fàcils de mantenir com a rutina diària. Però també, perquè estem convençuts que aprenem junts. Junts a l’escola amb els companys, junts a casa amb la mare i el pare, amb els germans i les germanes. Totes les coses que un dia sabrem fer sols les vam aprendre, abans, un dia en que ho vam poder fer amb altres.

La proposta que us fem és la següent:
Que cada dia organitzeu una activitat durant la qual tota la família hagi de parlar en anglès. Una activitat senzilla en la que tots, cadascú al seu nivell, usi la llengua. Una activitat de la que en sigueu protagonistes. El que us suggerim és que parleu en anglès, que parleu en anglès entre vosaltres. Fent què?

Intenteu pensar coses que us podeu dir entre vosaltres mentre esmorzeu, dineu o sopeu, per exemple demanar l’aigua. Penseu una cançó, apreneu-la tots i al final canteu-la junts. Etiqueteu en anglès espais de la casa i intenteu, cada cop que algú hi passi, que en digui el nom. Jugueu una estona junts a memory, a bingo, etc…
Compteu cadascú el que vulgui, el nombre de plats que hi ha a taula, de cadires que hi ha a casa, de rajoles que hi ha al passadís, i dieu-ne el resultat als altres. Que tothom tothom digui quina roba porta i/o de quin color és.
O fins i tot que feu tots junts l’acting out d’un conte de Peggy o Ready ja treballat a l’escola.

L’activitat que vulgueu. La que més us agradi. Una que nosaltres us hem proposat, una que vosaltres us inventeu. L’objectiu és que cada dia digueu algunes coses en anglès, que mantingueu petits diàlegs en anglès, que useu alguna estona, alguna vegada, l’anglès. Deures per a tots, per a utilitzar la llengua entre tots, per parlar-la junts.

Una manera d’organitzar-ho seria que cada vespre penséssiu una activitat per al dia següent, que durant l’endemà la féssiu, la practiquéssiu, i que al vespre en parléssiu, reviséssiu com ha anat. I si considereu que encara no funciona prou bé, que la repetíssiu més d’un dia.

Finalment, quan l’hàgiu practicada, repetida i la considereu mínimament apresa, us proposem que la graveu amb el mòbil i la compartiu (amb nosaltres les mestres), amb altres famílies, amb els cosins, amb els avis, especialment amb els avis. Que vegin i escoltin el que sabeu dir, el que heu après a dir. Em podeu enviar el què vulgueu al meu mail lgarrido@daina-isard.cat
Us adjunto alguns vídeos i/o àudios i també un parell de webs d’on podeu treure un munt de recursos per inspirar-vos.

Una abraçada i cuideu-vos molt.

Sols

02 big book PeggyDaddy

Estrelles

Llunes

Recursos interessants:

El portal Edu365 a Infantil, Anglès.  Cliqueu Aquí.

El portal de Super Simple Learning. Cliqueu Aquí.

El canal de youtube de Cosmic Kids, relaxació, mindfullness i ioga en anglès. Cliqueu Aquí.

 

 

JOCS MATEMÀTICS!!!

Escoltant el missatge de la Malvada Badoca, el Capità Mela encara ens anima més a no defallir davant el confinament i a seguir actius i feiners. Amb una actitud positiva superarem al coronavirus, “TOT ANIRÀ BÉ AMB EL CAPITÀ MELA!!!”.

Per això ens proposa uns jocs matemàtics, per tal de seguir millorant les nostres destresses en aquesta matèria.Coneixeu la web edu365? Dins aquesta web podem trobar mooooolts recursos que ens poden ajudar a combatre l’avorriment. Si aneu a l’apartat d’Educació Infantil i entreu a Matemàtiques trobareu diferents jocs que potencien aspectes diferents d’aquesta àrea. De tots aquests jocs, el Capità Mela us recomana dos, el primer és “en sèrie” i el segon és “sodokus”.

El primer ens ajudarà a seguir treballant les series i així reforçar el seu aprenentatge, i el segon, amb ajuda de les famílies, ens permet jugar amb els números treballats a classe.

El nostre estimat superheroi també ens proposa una app matemàtica, que ajudarà a estimular el nostre cervell. Aquesta és ” Tangram Puzzle” existent en tot tipus de dispositius.

Totes aquestes propostes són en format “online” però sempre podem utilitzar aquests recursos per jugar amb material de casa, només cal fer volar la imaginació.

Seguiu els consells del Capità Mela i segur que tot anirà bé!!!!!

Una forta abraçada Estrelles! 🙂

Juguem?

Bon dia llunes! La nostra proposta per avui són jocs en companyia. Som-hi!

Juguem a les endevinalles. Dins la pàgina web de l’EDU365 hi trobareu “M’endevines”,  us animem a compartir una estona d’endevinalles amb tota la família, escolteu atentament i recordeu mirar totes les pistes!

Pintem i compartim:

EL COLOR VERMELL

Bon dia Sols,

Engeguem un nou dia, esteu preparats?

Al llarg dels últims dies d’escola, el projecte dels bombers ens va portar a iniciar un treball sobre el color vermell.   Al taller de plàstica vam experimentar amb aquest color. Com? Vam omplir una làmina de pintura vermella i de mica en mica li vam anar afegint altres colors per veure com es barrejaven. També vam jugar amb diferents materials per veure com escampaven la pintura, pinzells, esponges, goma Eva, raspalls, … Fins i tot algú hi va posar els dits!

Un cop sec el nostre quadre, cadascú va dibuixar un bomber en un full de paper i el vam enganxar a sobre, com si apagués un foc molt gran.  Desitgem poder-vos ensenyar els quadres aviat, quan tornem a l’escola!

Mentrestant, us proposem un seguit de jocs i activitats per tal de reforçar el treball del color vermell, i els altres colors, des de casa:

  1. Teniu els ulls ben oberts? Doncs busqueu coses per casa que siguin de color vermell i demaneu a les famílies que us facin una fotografia amb cada objecte.  També podeu intentar fer les fotografies vosaltres mateixos amb l’ajut de la família.
  2. Fem una llista de coses de color vermell, tipus “concurs de l’1, 2, 3” (el recordeu famílies?), a veure quantes coses sou capaços de dir!
  3. Busqueu a internet imatges de les coses vermelles que heu dit en el joc anterior. Si les imprimiu, les podreu dur a l’escola quan ens deixin tornar i tots junts podrem fer un mural preciós tot de color vermell.
  4. Teniu peces de construcció a casa? Cotxets, pius, … Podeu classificar els objectes per colors.
  5. En aquests enllaços hi trobareu un munt de jocs interactius per treballar els colors: https://clic.xtec.cat/projects/jocolors/jclic.js/index.html i  https://clic.xtec.cat/projects/colors3/jclic.js/index.html
  6. I finalment, una cançó en anglès per aprendre els colors: https://www.youtube.com/watch?v=aMTIm-D1l54

PER FER-HI UNA ULLADA…

Bon dia famílies,

En aquest post volem compartir amb vosaltres un material que ens ha fet arribar l’Editorial Teide:

Davant d’aquesta ?? situació excepcional i tan difícil, des d’Editorial Teide us fem arribar un ? enllaç a tot un seguit de ???????? continguts i activitats d’Educació Infantil i Primària organitzats per cursos i per àrees. ?És una tria de propostes que, regularment, s’aniran ?? ampliant durant els dies de confinament. ?

? INSTRUCCIONS

  1. Clicar l’enllaç https://web.editorialteide.com/ca/ensquedemacasa/
  2. Clicar el botó ACCEDEIX
  3. Triar el curs i després la matèria

? No cal cap descàrrega ni identificació personal.

Aquesta editorial treballa amb lletra de pal (majúscules) en els cursos de 3 i 4 anys i amb lletra de pal, lligada i d’impremta  pels de 5 anys.

Tot i que a l’escola treballem majoritàriament la lletra script, els vostres fills també coneixen la lletra de pal. La lletra lligada no la treballem a l’escola, però està bé que la visualitzin i la d’impremta és molt semblant a la lletra script. Així que hem pensat que pot ser un material útil per tal que els infants no perdin l’hàbit de fer “feinetes” sobre paper.

RECORDEU QUE LES PROPOSTES QUE US FEM SÓN SEMPRE DE CARÀCTER OPCIONAL I EN CAP CAS UNA OBLIGACIÓ.

 

JUGUEM AMB ELS NOMS!

Bon dia Estrelles!!

Com esteu? Espero que súper bé, per poder començar la setmana a tope! 🙂

Ja portem 10 dies de confinament, i sabem que ho esteu fent molt i molt bé! Com encara ens queden uns dies més, us volíem proposar aquesta activitat perquè jugueu amb el vostre nom o el de les vostres famílies 🙂

Tal  com ho treballem a classe us proposem diversos materials per escriure i resseguir els noms i així anem practicant per seguir fent-ho tan bé com ho fèiem, quan tormen a classe!

Jugar amb el nostre nom, ens permet conèixer totes les lletres i els seus sons d’una manera significativa i lúdica. Per fer-ho, podem utilitzar diferents recursos i materials quotidians o que trobem per casa, així com, plastilina, cigrons, pasta, llenties,  lletres magnètiques, taps, etc. qualsevol cosa que se’ns vingui al cap! Feu volar la vostra imaginació! . El caràcter lúdic i motivador d’aquesta activitat, permetent als infants construir coneixement a través del joc. La proximitat a la realitat dels alumnes i les alumnes ,que ofereix el nom propi i el nom de les companyes i companys o familiars, potencia la significativitat de l’aprenentatge. Mireu que bé com ho fèiem a classe i lo bé que ens ho passem mentre aprenem grafies i sons, jugant amb els nostres noms:

Mireu Estrelles, nosaltres també continuem practicant a casa:

 

Ens veiem aviat,

una abraçada mooolt GRAN!

Albert i Alba.

#confinament #ustrobemafaltar #estrelles #totaniràbé #moltsànims #emquedoacasa #quedatacasa

ACTIVITAT AMB CHATTER PIX KIDS

Bon dia Sols, Estrelles i Llunes. Com va el confinament? Estem segures que ho esteu fent super bé!

Avui us farem una proposta des de l’àrea TAC (tecnologies aplicades a l’ aprenentatge).

La tasca a fer és elaborar un petit vídeo amb una aplicació molt senzilla, necessitareu una mica de col·laboració  de les vostres famílies, les llunes ho hem treballat a classe, les estrelles i els sols necessitareu una mica més d’ajuda.

Per fer l’activitat us haureu de descarregar l’aplicació Chatter Pix Kids (és gratuïta), aquí us deixo els enllaços de descàrrega:

Google Play: ChatterPix Kids by Duck Duck Moose

Portada

App Store:  ChatterPix Kids .Duck Duck Moose LLC.

Portada

Un cop tinguem l’app descarregada, l’obrim.

Hem de triar l’opció “take a photo”, ara és el moment de fer una foto a qualsevol element que ens agradi, pot ser un peluix preferit, un moble, un estri de cuina o qualsevol element que us vingui de gust.

El següent pas és marcar una línia amb el nostre dit que serà la boca i a continuació gravar la nostra veu. Un cop tingueu gravada la veu podeu passar al següent pas.

Ara és el moment d’editar la imatge. Podeu posar un filtre, podeu afegir petits objectes , un marc i si voleu podeu posar el vostre nom amb l’opció de text (aquestes opcions d’edició us sortiran a sota de la pantalla i les heu d’anar canviant).

Per acabar podeu veure com us ha quedat el resultat i si voleu el deseu i el compartiu.

Aquesta tasca potser no us sortirà a la primera, quan fem classes TAC ja sabem que hem de provar, equivocar-nos, practicar i anar descobrint les possibilitats que ens ofereixen les apps.

Si voleu, quan tingueu un vídeo que ja us agradi ens el podeu compartir, us deixo el meu correu per si me’ls voleu fer arribar: maloy@daina-isard.cat, segur que escoltat les vostres veus en il·lusionarà  molt i ens ajudarà a passar millor aquests dies.

BONA FEINA!

#joemquedoacasa #nosaltresensquedemacasa #totaniràbé

 

 

 

SEGUIM AMB LA IAIA QUARESMA!

Bon dia Sols, Estrelles i Llunes!

Com esteu? Segur que bé! 🙂 Com cada divendres som aquí visitant a la Iaia Quaresma per treure-li una altra cama!!!

Siiiiii! Som-hi 🙂

Avui tenia 4 cames i li hem tret 1… per tant… QUANTES SETMANES QUEDEN PER PASQUA?

3!!! Tres !!